دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

گزارش در مورد ظهور یک تروجان جدید

شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۸۹، ۰۸:۲۸ ب.ظ
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA :

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش ، به نقل از PC World  شرکت امنیتی بیت دفندر  نسبت به ظهور یک تروجان جدید جاسوسی هشدار داد که می تواند بعنوان یک ویروس جاسوسی از سازمانها بزرگ بکار رود .
در بیانیه ای که شرکت بیت دفندر صادر کرده است این ویروس با نام Trojan.Spy.YEK sniffs شناسایی شده است که اطلاعات حساس و آرشیوی را برای مهاجم ارسال می کند .

محققان شرکت امنیتی بیت دفندر Doina Cosovan and Octavian Minea اعلام کردند که ویروس Trojan.Spy.YEK یک جاسوس افزار با قابلیتهای Backdoor می باشد و یک تهدید جدی به شمار می رود .

محققان اعلام کردند متاسفانه تعداد نرم افزارهای مخرب و جاسوس به شدت در حال افزایش می باشند . بخصوص در شبکه های محلی .

یک محقق امنیتی اعلام کرد با رمزنگاری DLL ، یک فایل با نام netconf32.dll به راحتی در دایرکتوری System32 ذخیره می شوند و کدهای مخرب در explorer.exe تزریق می کنند .

Backdoor Spyware ها بعنوان یک سرویس خود را ثبت می کنند و دستور عملها را از مرکز کنترل و فرماندهی سیستم عامل دریافت می کنند در حالی آنها بخشی از یک نرم افزار مخرب می باشند و اطلاعات را برای خرابکار ارسال می کنند .

محققان امنیتی Cosovan and Minea گفتند این ویروس براحتی در تمام نسخه های ویندوز از 95 گرفته تا 7 قابل اجرا می باشد و بر آنها موثر است .

این ویروس از جهاتی شبکه ویروس جاسوس استاکس نت می باشد که در ماههای قبل در بسیاری از سیستمهای صنعتی تاثیر گذاشت و نظر کارشناسان و شرکتهای امنیتی را بخود جلب نمود .

متن و منبع خبر

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی