دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی
خبرگزاری امنیت اطلاعات ایران ( دیسنا )

حتمآ مصاحبه رئیس هئیت مدیره محترم شرکت مهران رایانه - تولیدکننده آنتی ویروسهای ایرانی ایمن را خوانده اید .

متن کامل مصاحبه

مصاحبه ای بسیار جالب. البته ما از جهاتی شک برانگیز که آیا این مصاحبه واقعآ مربوط به ایشان می باشد و یا خیر ؟!  برای این هم دلایل کافی داریم و بیشتر هم بدلیل اشتباهات بسیار فاحش در این مصاحبه است که نشان دهنده این است که مصاحبه شونده آشنایی کافی با نرم افزارهای امنیتی و مسائل پیرامون آن نداشته است .

ما به چند مورد از این اشتباهات اشاره می کنیم.

1- اول اینکه در این مصاحبه ، محصولات آنتی ویروس ( ایمن )  با نرم افزارها و آنتی ویروسهای  جعلی و کرک شده یا فعال شده با لایسنسهای سرقتی مقایسه شده است !!!!

( هم اکنون همه کاربران می دانند که سیستم برنامه نرم افزاری  آنتی ویروسهای شرکتهای امنیتی به شکلی می باشد که به لایسنسهای سرقتی و یا برنامه های کرک شده در صورتی که حتی بلاک نشوند ، سرویس و بروزرسانی اصلی ارائه نمی دهند  و در غیر ممکن ترین حالت اگر فکر کنیم شرکتی به این محصولات آپدیت اصلی ارائه دهد و نتواند از لایسنسهای خود حفاظت کند و برای سرویس دهی ( تفاوتی بین لایسنس اصلی و سرقتی و کرک ) قائل نباشد ، چگونه می خواهد از استفاده کنندگان از محصولات خود در برابر تهدیدات بی شمار دیجیتالی محافظت کند.! )

شاید شرکت مهران رایانه نیز نمی تواند از لایسنس محصولات خود حفاظت کند ؟!!

 3-روزی 1000 تا 1500 ویروس !!! گزارشهای دیگر شرکتهای امنیتی حاکی از 30000 تا بیش از 100 هزار ویروس و تهدید جدید است.

 4- در مورد ویروس استاکس نت حرفها و گزارشهای دیگران کپی برداری شده است .

5- نوشته سال 76 دنبال ویروس می گشتن ؟؟؟ جالب است بدونیم که برخی از شرکتهای تولیدکننده آنتی ویروس بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید و عرضه محصولات آنتی ویروس دارند و این نشان دهنده آن است که آن  موقع هم ویروس و تهدیدات به اندازه کافی وجود داشته است .

6- ایشون فرمودند "این کارها در آزمایشگاه انجام میشود " ببخشید مگر قرار بوده تو جای دیگری بجز آزمایشگاه کار تحلیل ویروسها انجام شود ؟؟؟؟

-  کار تحقیق و بررسی و کشف ویروسها و تهدیدات جدید کلا در آزمایشگاههای شرکتهای امنیتی انجام می شود .

8- "
ما در آزمایشگاه خود مجموعه کاملی از ویروسهای جهان را در اختیار داریم "

تمام شرکتهای امنیتی سرورهایی برای جمع آوری ویروسها و تهدیدات دارند، - کار جمع آوری ویروسها از طریق سرورهای مخصوص جمع آوری ویروسها و بخشی از آنها نیز از طریق گزارشات و فایلهای مشکوکی که کاربران و مشتریان برای این شرکتها ارسال می کنند انجام می شود .

9-  "
اگر به شرکتها اجازه ندهند که کاربران ایرانی ضدویروس خود را از سایتهایشان آپلود کنند"

- آنتی ویروس آپلود نمیشود بلکه آپدیت ( بروز ) Update  میشود . البته درست است روی خارجی ها نمی توان حساب کرد ، ولی اولا ما چاره ای نداریم و دوم اینکه اگه روسها و آمریکایی ها  آپدیت و سرویس ندهند ، مجارستانی ها - ژاپنی ها - رومانی ها و غیره هستند .

10- در باب حمایت دولت هم باید گفت ، با توجه به شرایط ایران و اینکه این کارها نیاز به نیروهای متخصص و حرفه ای دارد ، این افراد اصولا در ایران نمی مانند که بخواهند در این مراکز فعالیت نمایند. ( فرار مغزها )

11- در مورد امتیاز مذهب نیز باید گفت ، خریدار آنتی ویروس به دنبال امنیت و دریافت سرویس مناسب و نرم افزار با کیفیت می باشد ، نه دنبال مسائل مذهبی و حاشیه ای .

12- در مورد پاکسازی باید گفت هر ویروس با توجه به هدفی که بوجود آورده آن دارد ، کارهای مختلفی بر روی سیستم کاربران انجام می دهد و در بسیاری موارد بعد از نفوذ ویروس باید سیستم عامل به طور کامل تعویض گردد . چون تغییرات بسیاری در سیستم عامل ، فایلهای مهم و سیستمی و غیر سیستمی و رجیستری و سرویسها انجام می شود که قادر به برگشت نمی باشند .

- به همین دلیل هم می باشد که اولین و مهترین نرم افزار بعد از نصب سیستم عامل ، آنتی ویروس می باشد ، و سیستم عامل ویندوز نیز در صورتی که بر روی آن آنتی ویروس نصب نباشد فورآ پیغام اخطار می دهد و در همین راستا می باشد که شرکتهای سازنده سخت افزار و نوت بوک با یکی از شرکتهای امنیتی و عرضه کننده آنتی ویروس قرارداد می بندند تا یکی از محصولاتشان را بطور Trial بر روی دستگاه های خود قرار دهند .

( این کار برای شرکتهای امنیتی فقط جنبه تبلیغاتی ندارد بلکه یکی از ملزومات مهم برای سازندگان سخت افزار می باشد تا نشان دهند امنیت کاربرانشان برای آنها اهمیت دارد . )

به نظر ما اگر این مصاحبه مربوط به شخص رئیس هئیت مدیره محترم شرکت مهران رایانه نمی باشد ، باید دید چه شخص و اشخاصی پشت این مصاحبه ساختگی می باشند و چه هدفی را دنبال می نمودند !!!!

و اگر هم مصاحبه واقعی می باشد ، شخص آقای رئیس هئیت مدیره چه هدفی را از انجام این مصاحبه دنبال می فرمودند بخصوص با اینهمه اشتباهات فاحش ؟؟

دیسنا - خبرگزاری امنیت اطلاعات دورانتاش
اولین خبرگزاری و پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی