دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

فرهنگسازی در زمینه امنیت کامپیوتر و موبایل

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۸۸، ۰۳:۲۷ ب.ظ
دورانتاش :

امروزه با توجه به رشد و توسعه سیستمهای کامپیوتری و دستگاه های متحرک مانند گوشی های موبایل هوشمند و موبایل های مجهز به سیستم عاملهای سیمبین - ویندوز موبایل و سیستم عامل گوگل یا اپل و بلک بری و وابستگی تمام افراد ، شرکتها و سازمانها به این سیستمها در هر قشر و هر سطحی از مشاغل - حتی استفاده کنندگان خانگی و بدنبال آن استفاده از این سیستمها برای کارهای روزمره و کسب و کارها و نگهداری اطلاعات توسط این سیستمها  ، آگاهی افراد و مدیران شبکه و مدیران شرکتها در مورد نحوه کار و نگهداری از این سیستمها را دارای اهمیتی دو چندانی می کند .

 امروزه نه فقط  هر شرکت و سازمانی در هر اندازه ای ، بلکه در  هر خانه ای حداقل یکدستگاه کامپیوتر ، نوت بوک و موبایل وجود دارد .

امروزه بسیاری از مدیران و اشخاصی که حتی ممکن است  مدام در سفر نباشند از گوشی موبایل خود به عنوان یک دفتر کار یا محلی برای نگهداری اطلاعات مهم و خصوصی و اطلاعات تماسها استفاده می نمایند .

بخصوص که  حجم اطلاعات حساس و مهم  بر روی گوشی های موبایل  بسیار بیشتر شده است .

ولی متاسفانه به میزان توسعه این تکنولوژی ها در کشور ما ،  اهمیت امنیت در این سیستمها جدی گرفته نشده است  و این موضوع سالانه خسارات بیشماری به کاربران - شرکتها و سازمانها وارد می کند .

امروزه سیستمهای کامپیوتری و موبایل در منازل - شرکتها - سازمانها - مطب پزشکان - داروخانه ها - بیمارستانها - مراکز درمانی - بیمارستانی - آتلیه های عکاسی و گرافیک - شرکتهای عمرانی و ساختمانی و راه سازی - کارخانجات و هزاران مکان دیگر و تقریبا در هر مکانی کاربرد دارند .

وجود بیش از 2 میلیارد کامپیوتر و نوت بوک و نزدیک به 1 میلیارد موبایل نشان می دهد تا چه حد زیادی زندگی ، سلامت ، تفریحات ، ارتباطات و تمام جنبه های زندگی ما وابسته به این سیستمها می باشند .

فقط در کشور ایران در سال حداقل 250 هزار کامپیوتر و نوت بوک به فروش می رسد .

  متاسفانه بدلیل عدم وجود  آگاهی و دانش کافی در این زمینه ، اشخاص - شرکتها یا سازمانها با راهکارهایی که بتواند هم امنیت را برای آنها تامین کنند و هم در مجموع هزینه های سرسام آور آنها را کاهش دهد آشنایی ندارند .

 در این میان افراد و شرکتهایی که عمدتآ در زمینه ارائه خدمات و تعمیرات سیستمهای دیجیتالی ( کامپیوتر - موبایل و شبکه ) فعالیت دارند ، از این فرصتها سوء استفاده نموده و هزینه های بسیار بیشتری را بر  اشخاص یا شرکتهایی که آسیب دیده اند تحمیل می نمایند .(  البته نا گفته نماند که تعمیرات و پشتیبانی و ویروس یابی سیستمها کار زمان بر و هزینه بری می باشد و نیاز به تجربه و تخصص دارد تا داده های کاربر آسیب نبیند  ) ولی باید راهکار مناسبی به کاربران ارائه شود تا ریسک و هزینه مدیریت و نگهداری اطلاعات را برای آنها کاهش داده و از این طریق هم امنیت اطلاعات بصورت پایدار تامین شود و هم اینکه باعث کاهش هزینه های جاری آنها شود .

با این شرایط امروزه بحث آموزش های عمومی در زمینه امنیت سیستمهای کامپیوتری - موبایل و شبکه بیش از بیش مورد نیاز می باشد . بخصوص در کشور ما که توسعه فناوری های دیجیتالی با رشد سرسام آوری روبرو است .

اگر تا دیروز شخصی که به کامپیوتر آشنایی نداشت به نوعی بی سواد محسوب می شد امروزه کسانی که با بحث امنیت سیستمهای کامپیوتری آشنایی نداشته باشند بی سواد محسوب می شوند .

البته مهمترین بخش آن علاقه مندی کاربران برای آشنا شدن به این مباحث می باشد و اینکه اهمیت این موضوع توسط کاربران بخوبی درک شده و قابل فهم باشد .






  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی