دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

کشف نسخه جدید یک بدافزار زیر زمینی خطرناک

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۳۷ ق.ظ

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از وبلاگ هوشمند شرکت امنیتی ترندمیکرو

File:Trend Micro.svg
آزمایشگاه شرکت امنیتی ترندمیکرو موفق به شناسایی نسخه جدیدی از یک ویروس ( بدافزار ) با نام BKDR_ADDNEW شده اند که با هزینه بسیار کمی این امکان را به خلافکاران سایبری می دهد تا حملات DDOS را برنامه ریزی و عملی کنند .

البته اولین بار یکی از شرکتهای همکاری ترندمیکرو یعنی FireEye گزارشی را درباره ویروس BKDR_ADDNEW متشر کرد که با ویروس Gh0st RAT ارتباط داشته و توسط هر 2 گروه خلافکاران سایبری و تهدیدات APT استفاده می شده است .



این بدافزار وقتی اجرا می شود سعی در اتصال به پورتهای TCP 443 , 3176 , 3085 و 3175 دارد که پورت 3175 به صورت پیش فرض می باشد .

بعد از آلوده کردت قربانی و برقراری اتصال از راه دور ، خلافکاران و جنایتکاران سایبری می توانند از راه دور فرامین مورد نظر را اجرا کنند .

از جمله فرامین ، سرقت فایل ، سرقت اطلاعات محرمانه و پسوردها ، نشان دادن DNS و ارسال امتیازات ویژه برنامه ها می باشد و قابلیت DDOS هم دارد .

براساس تحقیقات ترندمیکرو ، ویروس BKDR_ADDNEW  بعد از آلوده کردن کاربر و تبدیل کاربر به یک قربانی ، قابلیت بروزرسانی دارد که این مسئله پیچیدگی های این ویروس را دوچندان می کند .

همچنین محققان ترندمیکرو معتقدند از این بدافزار جهت ساخت شبکه های بات نت می توان استفاده کرد و توسعه و گسترش بات نتها با این ویروس امکان پذیر است .


امروزه هدف بیشتر خلافکاران و جنایتکاران سایبری از تولید ویروسها و تروجانها جاسوسی ، سرقت اطلاعات محرمانه و نامهای کاربری ، پسوردها و اطلاعات مالی و بانکی است و به همین دلیل در بسیاری از موارد کاربران متوجه آلوده بودن رایانه یا موبایل خود نمی شوند .



Durantash , Security is our Gift

واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

( تنها توزیع کننده معتبر محصولات شرکت ترندمیکرو در ایران )



اخبار مرتبط :

اخبار تهدیدات و ویروسها در دیسنا

اخبار ترندمیکرو در دیسنا

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی