دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران به نقل از واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش


Durantash , Security is our Gift

امروز تقریبا همه وب سایتها و وبلاگهایی که در حوزه اخبار فناوری اطلاعات فعال هستند و یا حتی رسانه هایی که فقط یک بخش با عنوان فناوری اطلاعات داشته باشند هر از چندگاهی برنامه ها و نرم افزارهایی را معرفی کرده و لینک دانلود آن نرم افزارها و ابزارها را نیز در متن و انتهای همان خبر در دسترس خوانندگانشان قرار می دهند .

بی دقتی و عدم دارا بودن دانش و تخصص لازم برخی وب سایتها و وبلاگها که اقدام به معرفی نرم افزار می کنند ، به شکلهای مختلف می تواند خوانندگان و کاربران استفاده کننده از آن نرم افزارها را دچار مشکل ساخته و در مواردی باعث سرقت اطلاعات و حتی باعث بروز مشکلات غیر قابل جبرانی شود .

ولی چگونه معرفی و دانلود یک نرم افزار ، آنتی ویروس و یا ابزار ویروس یابی به ظاهر عادی می تواند برای کاربران مشکل ساز باشد و یا از لحاظ امنیتی تهدیدی برای کاربران باشد ؟

در این بخش سعی می کنیم مهمترین مواردی که باعث ایجاد مشکل برای خوانندگان این وب سایتها و استفاده کنندگان از نرم افزارهای معرفی شده می شوند را بیان کنیم و بیشتر تمرکزمان بر روی نرم افزارها و ابزارهای امنیتی است .

1- بخش عمده نرم افزارهای ضد ویروس و یا ابزارهای ویروس یابی ، ضد جاسوس افزار و یا تروجان یاب معرفی شده متعلق به شرکتهای ناشناخته و غیر معتبر است .

این نرم افزارها شاید در ظاهر توسط یک شرکت ارائه و پشتیبانی شوند ولی آن شرکت چندان معتبر نبوده و یا در بدترین حالت ممکن است شرکتی جعلی باشد .


2- بخشی از نرم افزارهای معرفی شده هم هستند که به طور کلی نرم افزارهای جعلی FAKE ، کرک و آلوده هستند .

( متاسفانه بسیار دیده شده که برخی وب سایتها و بلاگها جهت افزایش بازدید اقدام به انتشار فایلها و آنتی ویروسهای جعلی ، کرک و یا لایسنسهای - کدهای فعالسازی - غیر معتبر می کنند . )


3- بخشی از این نرم افزارها و ابزارها هم هستند که محصولات شرکتهای معتبر و شناخته شده هستند ، ولی لینک دانلودی که در دسترس کاربران قرار داده می شود ، منتهی به نرم افزارهای آلوده و جعلی است .


4- تعدادی از این نرم افزارها هم هستند که هم از شرکتهای معتبر هستند و هم فایلی که در دسترس کاربر قرار می دهند ممکن است فایل اصلی و معتبر باشد ، ولی در کنار آن یک فایل کرک جعلی و آلوده قرار داده می شود که دقیقآ همین فایل کاربر را با مشکل مواجه می کند .

عمومآ به کاربران گفته می شود هنگام استفاده از ابزارهای کرک و FAKE ، آنتی ویروس خود را غیر فعال کنند و در این حالت کامپیوتر و موبایل به سادگی آلوده می شوند .

عموم آلودگی های ایجاد شده با این فایلها و ابزارها ، ویروسهایی ( تروجانها و روت کیتهایی ) هستند که حتی وقتی آنتی ویروس مجددآ فعال شود دیگر قابل شناسایی نبوده و باید عملیات پیچیده پاکسازی بر روی کامپیوتر و موبایل انجام شود .


5- تعدادی از نرم افزارهای معرفی شده هم درست است که محصول شرکتهای معتبر هستند ، ولی نسخه قدیمی بوده و  دیگر توسط آن شرکت ارائه و پشتیبانی نمی شوند و نباید دیگر از آنها استفاده شود .


6- ارائه ابزارها ، نرم افزارها و روشهای ویروس یابی بدون در نظر گرفتن استاندارهای مراکز پشتیبانی شرکتهای امنیتی .

برخی از وب سایتها هم سعی در راهنمایی کاربران مخصوصآ در بحث ویروس یابی و پاکسازی سیستم دارند ، ولی به دلیل اینکه با استاندارها و شرایط صحیح ویروس یابی و یا شرایط صحیح استفاده از نرم افزارها و ابزارها آشنایی ندارند ، بدتر باعث می شوند تا کاربران با مشکلات جدیدی مواجه شوند و یا عملیات نصب و یا ویروس یابی به درستی انجام نشود ، غافل از اینکه در این موارد کاربر فکر می کند کار به خوبی پیش رفته است .


و نکته تاسف بار اینکه حتی دیده شده از برخی رسانه های بسیار پر مخاطب مانند صدا و سیما هم وب سایتهای معرفی شده اند که به طور مشخص نرم افزارهای جعلی و FAKE منتشر کرده و یا نظرات افراد غیر متخصص به عنوان نظرات کارشناسان خبره منتشر شده است پس باید بیشتر دقت کنیم .

Durantash , Security is our Gift


   واحد آموزش و اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

( توزیع کننده سرویسها و محصولات امنیتی و کلـود در ایران )

                www.durantash.com

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی