دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

نقش آب و هوا در انتخاب آنتی ویروس !!! ( طنز )


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

مطالعه مقالات و اخبار حوزه امنیت فناوری اطلاعات باعث می شود تا کاربران و خریداران با دانش و آگاهی بیشتری اقدام به انتخاب محصولات و سرویسهای امنیتی نموده و شیوه های موثرتری را جهت حفاظت از خود در برابر تهدیدات روز افزون سایبری انتخاب نمایند .

بخش قابل ملاحظه اخبار و مقالات این حوزه نیز به طور مستقیم توسط شرکتهای تولید کننده سرویسها و محصولات امنیتی و بخشی هم توسط نمایندگان تجاری آنها منتشر می شود .

ایران نیز از این مسئله مستثناء نبوده و هر روزه اخبار و گزارشات مختلفی در حوزه امنیت سایبری و محصولات و سرویسهای امنیتی به زبان فارسی منتشر می شود .

ولی اگر خبرهای پیشین دیسنا را مطالعه کرده باشید می دانید که متاسفانه بسیاری از اخبار و اطلاعات منتشر شده در رسانه های فارسی زبان و ایرانی دارای ایرادات و اشکالات فنی و غیر فنی بسیاری هستند که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت .

البته برخی اشخاص و شرکتها هم در ظاهر فروشنده محصولات امنیتی هستند و از لحاظ فنی ، اطلاعات صحیح و درستی ندارند که بخواهند آن را در اختیار کاربران قرار دهند .

یکی از این موارد مربوط به مقاله ای با عنوان " معیار انتخاب یک ضد ویروس مناسب چیست ؟ " می باشد که توسط یکی از فروشندگان ایرانی محصولات ضد ویروس منتشر شده است .

این مقاله حاوی نکات بسیار مهم و صد البته آموزنده ای درباره انتخاب آنتی ویروس است که ما به یک مورد آن اشاره می کنیم .

در بخش 6 این مقاله یکی از موارد موثر در انتخاب آنتی ویروس ، محل شهر و کشور خریدار می باشد .

 " شبکه در کدام شهر و کشور واقع شده است ؟ "

در این بخش گفته شده مکان شبکه و کامپیوتر در مناطق جغرافیایی و یا آب و هوایی و رطوبت هوا ، می تواند در انتخاب نوع آنتی ویروس موثر باشد .


البته همانطور که می دانید دانشمندان بسیاری در کشورمان اقدام به ثبت اختراعات و اکتشافات در حوزه امنیت سایبری نموده اند ولی این مورد یعنی تاثیر آب و هوا و رطوبت بر انتخاب ضد ویروس ، یکی از شگفت انگیزترین کشفیات دانشمندان جوان ایرانی است که باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت آن اقدام نمود .

مثلا با نگاهی بسیار بسیار دقیق به وب سایتهای تولید کنندگان محصولات آنتی ویروس می بینید که علاوه بر تاریخ تولید و انقضاء و شرایط استفاده ، میزان درجه رطوبت و یا سمت وزش باد نیز جزء شرایط ویژه استفاده از محصولات امنیتی و مخصوصآ ضد ویروسهاست .

حتمآ می دانید آنتی ویروسی که یک شخص یا شرکت در کویر لوت استفاده می کند با آنتی ویروسی که شخصی در کیش ، یا خارک یا و یا شخصی که در تهران استفاده می کند ، تفاوت بسیاری دارد . ( تفاوت خیلی خیلی زیاد . )

بهر شکل ارائه اینگونه اخبار و مقالات ، نه تنها باعث افزایش سرسام آور دانش کاربران می شود ، بلکه به نوعی نبوغ دانشمندان حوزه امنیت سایبری کشور عزیزمان ایران را نشان می دهد .

البته این موارد فقط مربوط به شرکتهای فروشنده ضد ویروس نمی شود .

یکی از سازمانهای مرتبط با فناوری اطلاعات در ایران هم سال 89 به یک نرم افزار ضد ویروس جعلی ( FAKE AV ) تائیدیه و مجوز فنی ارائه داده که باعث شده مورد تحسین اشخاص و کمپانی های معتبر و بین المللی و از جمله شخص آقای بیل گیتس قرار گیرند .

** جهت حفظ امنیت جانی دانشمندان و کارشناسان خبره شرکتی که اقدام به انتشار این گزارش نموده و البته جهت جلوگیری از ربایش این عزیزان توسط کشورهای بیگانه و دشمن ، نام شرکت و آدرس وب سایت پنهان شده است .


دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

http://www.athena.ir/fa/images/file/Article/bestantivirus.pdf

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی