دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

آفریقا ، پناهگاه جدید و امن مجرمان سایبری

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۲۸ ب.ظ

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

خلاصه خبر :


بر طبق تحقیق شرکت ترند میکرو ، تاکنون عدم اجرای درست و صحیح قوانین باعث شده بود روسیه و کشورهای اروپای شرقی محل امنیتی برای خلافکاران سایبری باشد ، ولی شواهدی نشان می دهد آفریقا مقصد جدید این خلافکاران است .

Trend Micro





map of arifa


در حالی که بسیاری هنوز فکر می کنند اروپای شرقی و روسیه یکی از اصلی ترین پناهگاهان مجرمان سایبری هستند ، تحقیقات اخیری که توسط شرکت امنیتی ترند میکرو صورت گرفته  نشان می دهد آفریقا در سال 2013 به یکی از اصلی ترین مکانهای امن مجرمان و خلافکاران سایبری تبدیل می شود.

تاکنون بسیاری از مجرمان سایبری با استفاده ضعفهای موجود در قوانین و مقررات در روسیه و اروپای شرقی با راه اندازی فروشگاه های مجازی مشغول به فعالیت بوده اند .

ولی در 2 سال اخیر مقامات محلی تلاش بیشتری نموده اند تا این مکانها برای مجرمان سایبری امنیت کمتری داشته باشد که دستگیری 6 مجرم سایبری در استونی که متهم به انتشار ویروس DNSChanger بوده اند یکی از این موارد است .

این 6 نفر تنها بخشی از حلقه مجرمان سایبری بودند که با ویروسهای مختلف و ایجاد شبکه های بات نت و آلوده کردن چندین میلیون رایانه اقدام به سرقت اطلاعات هویتی ، کارتهای اعتباری و بانکی نمودند .

بخشی دیگری از این مجرمان در کشورهای بوسنی و هرزگوین ، کرواسی و مقدونیه دستگیر و تحویل مقامات قانونی شدند .

Loucif Kharouni محقق ارشد شرکت امنیتی ترند میکرو - غول امنیت سایبری - معتقد است که زیرساختهای فناوری اطلاعات و اینترنت در آفریقا توسعه لازم را داشته است و از طرفی هنوز قوانین و مقررات لازم را نداشته و این محل می تواند محل امنیتی برای مجرمان و خلافکاران سایبری باشد .

برای مثال این هفته مقامات پلیس تایلند یک الجزایری تبار را در فرودگاه بانکوک در حالی که سعی داشت از طریق مالزی به مصر برود و به ظن حملات سایبری دستگیر کرد .

اطلاعات مربوط به این مظنون از طریق پلیس فدرال آمریکا FBI که به صورت همیشگی در پی مجرمان سایبری در تمام دنیاست در اختیار پلیس تایلند قرار گرفته بود .

بد نیست بدانید تاکنون نزدیک به 419 خلافکار و کلاهبردار سایبری در آفریقا شناسایی شده اند .

بد نیست بدانید شرکت امنیتی ترند میکرو چندین بار برای دستگیری مجرمان و کلاهبرداران سایبری با پلیس فدرال آمریکا FBI همکاری داشته است که می توان به دستگیری عاملان ساخت یکی از بزرگترین شبکه های بات نت اشاره نمود .


Africa as Safe Havens for Cyber-Criminals


اخبار ترندمیکرو در دیسنا

همکاری Trend Micro و FBI برای مبارزه با یکی از بزرگترین شبکه های کلاهبرداری

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی