دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan

سال گذشته همزمان با برگزاری نمایشگاه جی تکس 2013 در کشور امارات بود که دیسنا ( توسط یکی از کارمندان شرکت دورانتاش ) ، متوجه سوء استفاده شرکت روسی و کلاهبردار کسپرسکی از نام یکی از شرکتهای اماراتی شد .

شرح داستان سوء استفاده کسپرسکی از نام نماینده سابقش !


در حالی که شرکت کامپیوترلینکس خاورمیانه حدود 8 ماه پیش از برگزاری جیتکس 2013 ارتباط با کسپرسکی را قطع و به همکاری با این شرکت روسی پایان داده بود و نامش نیز از صفحه وب سایت لیست نمایندگان کسپرسکی حذف شده بود ، شرکت روسی کسپرسکی بدون اطلاع دادن به آن شرکت و با هدف فریب دادن کاربران و شرکتهای مصرف کننده آنتی ویروس  ،  نام این شرکت بزرگ و معتبر اماراتی که زمانی نماینده VAD کسپرسکی در منطقه خارورمیانه و غرب آسیا بود را در صفحات وب سایتش درج نمود .

به همین منظور در زمان نمایشگاه جی تکس 2013 ، نام شرکت ComputerlinksME در لیست نمایندگان کشورهای منطقه خاورمیانه و غرب آسیا از جمله امارات ، افغانستان ، پاکستان و ... مانند گذشته به عنوان توزیع کننده VAD  درج شد .

از آنجایی که فقط کاربرانی که با دقت به لیست نگاه میکردن باید متوجه نام این شرکت میشدند ، نام این شرکت در انتهای لیست قرار داده شد تا هر شخص و شرکتی به سادگی متوجه درج غیر قانونی و غیر مجاز نام شرکت معتبر کامپیوترلینکس خاورمیانه در وب سایت کسپرسکی نشود و کسپرسکی برای مدت بیشتری بتواند از نام این شرکت سوء استفاده کند .

بد نیست بدانید حدود 2 ساعت پس از انتشار خبر سوء استفاده کسپرسکی از نام ComputerslinkME در وب سایت خبری دیسنا ، کسپرسکی به سرعت نام این شرکت را از همه صفحاتی که درج کرده بود ، پاک کرد .

سابقه کسپرسکی :

در این سالها شرکت روسی کسپرسکی سعی کرده تا با توسل به شیوه های غیر عادی تبلیغات و انتشار اخبار کذب و نادرست ، خود را یک شرکت معتبر آنتی ویروس نشان دهد .

این در حالی است که این شرکت روسی به دلیل همین فعالیتها یعنی ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه و کلاهبرداری های متعدد ، طیف وسیعی از مشتریان ، نمایندگان و حتی کارمندان و مدیران ارشدش را از دست داده است .

شرکت دورانتاش تنها نماینده ایران کسپرسکی در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بود که در اواخر سال 2009 به همین دلیل ( یعنی کلاهبرداری کسپرسکی ) ، ارتباط با کسپرسکی را قطع کرد .

این در حالی است که دیگر نمایندگان " ایرانی " کاسپرسکی با حمایت شبکه خبرپراکنی شرکای کسپرسکی همواره سعی نمودند به طرق مختلف بر فعالیتهای فریبکارانه و کلاهبرداری های این شرکت روسی سرپوش بگذارند .


گزارش تحلیل :

چگونه شرکت کلاهبردار کسپرسکی به توسعه بازار کمپانی های بزرگ امنیتی کمک میکند ؟

به زودی این گزارش در همین بخش منتشر می شود .


اخبار مرتبط :


کسپرسکی دست به دامن داستانهای تخیلی

مروری بر اخبار و فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی