دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

آلوده شدن هزاران کاربر کسپرسکی به ویروس باج افزار CTB


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس


http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpghttp://forum.kaspersky.com/index.php?act=attach&type=post&id=305843

همانطور که میدانید نسخه های جدیدی از ویروسهای باج افزار با نام CTB-Locker به سرعت در فضای اینترنت منتشر شده و هزاران کاربر را تحت تاثیر قرار داده اند .

عملکرد نسخه های جدید باج افزارها مانند CTB-Locker و Cryptolocker به این صورت است که اطلاعات قربانی را رمزنگاری کرده و به گروگان میگیرند و برای آزاد کردن آنها و ارائه رمز از قربانی درخواست مبلغی پول میکنند .
در یکی دو سال اخیر ویروسهای باج افزار رشد خیره کننده ای داشته اند .

در پی انتشار نسخه جدید این ویروس ها برخی رسانه ها از جمله شرکای شرکت روسی کسپرسکی و وب سایت مرکز ماهر هشدارهایی را صادر کردند که نشان میداد برخی از کاربران ، شرکتها و سازمانهای ایرانی به این ویروس خطرناک آلوده شده اند .

انتشار این هشدارها باعث شد تا کارشناسان وب سایت خبری و آموزشی دیسنا به موضوع مشکوک شده و وب سایتها و فرومهای مختلف را بررسی کنند که ببینند دلیل اینکه شرکای کسپرسکی اینقدر بر روی ویروس باج افزار CTB-LOCKER حساس شده اند چیست ؟

برای نمونه در بررسی فروم شرکت کسپرسکی نشان میداد به دلیل تاخیر آنتی ویروسهای کسپرسکی در شناسایی ویروس باج گیر CTB-Locker ، دهها مشتری آنتی ویروس های کسپرسکی به این ویروس آلوده شده و اطلاعاتشان در گروگان خلافکاران سایبری قرار گرفته است .

( با توجه به سابقه کسپرسکی به انجام تغییرات در وب سایش پس از انتشار برخی اخبار در دیسنا ، احتمال حذف آن موارد از فروم کسپرسکی بعد از انتشار این خبر وجود دارد . )

به همین دلیل کسپرسکی و شرکای تجاری ، خبری و تبلیغاتیش به ناگهان با انتشار صدها خبر سعی کردند بر مشکلاتی که برای مشتریان این شرکت پیش آمده سرپوش گذاشته و مسئله را برای دیگر کاربران به صورتی جلوه دهند که آنتی ویروسهای کسپرسکی به سرعت و به سادگی توانسته اینگونه ویروسها را تشخیص دهند و علاوه بر وارونه جلوه دادن حقیقت از این موقعیت برای خود تبلیغ کنند .

نکته جالب اینکه کسپرسکی چندی پیش ابزاری برای شناسایی ویروس های باج گیر و آزاد کردن اطلاعات کاربران عرضه کرد .

این در حالی است که نسخه های اولیه ویروسهای باج گیر در ظاهر اطلاعات را گروگان میگرفتند و اطلاعات رمزنگاری نمیشد ، ولی نسخه های جدید باج افزارهایی مانند CTB اطلاعات کاربران را رمزنگاری کرده و واقعی به گروگان میگیرد و نمایشی در کار نیست .

ابزار شناسایی و پاک کننده کسپرسکی در حالی ارائه شده که اینگونه ابزارها قادر به رمزگشایی اطلاعاتی که به صورت رمز شده به گروگان گرفته شده اند نیستند و کاربر از ابتدا و پیش از بروز مشکل باید ضمن رعایت مسائل امنیتی یک نسخه آنتی ویروس اصلی و معتبر و با کیفیت را خریداری و بر روی سیستمش نصب کرده باشد .


اخبار مرتبط :

تلاش احمقانه خبرگزاری فارس برای ضعیف جلوه دادن غولهای فناوری

تاکید کمپانی امنیتی Fox-IT بر دروغ بودن ادعاهای کسپرسکی .

چرا سازمانها و شرکتهای ایرانی به ویروس CTB-Locker دچار شدند ؟

بازگشت انتقام جویانه باج افزارها

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی