دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

الکامپ ، امنیت سایبری و آنتی ویروس ها

شنبه, ۴ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۵۷ ب.ظ


دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

http://antivirus.durantash.com/images/trendmicro-durantash-1.jpg

نمایشگاه الکامپ امسال در حالی توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد که تفاوتهای قابل توجهی با سالهای گذشته داشت.
اولین تفاوت فاحش الکامپ امسال با الکامپ 94 ، کاهش چشمگیر شرکتهای حاضر در نمایشگاه بود .

ولی در حوزه امنیت سایبری و آنتی ویروسها ، اکثر شرکتهای توزیع کننده آنتی ویروس در نمایشگاه کامپیوتر و الکترونیک ( الکامپ ) امسال حضور نداشتند .

شرکت دورانتاش حدود یک هفته قبل از برگزاری نمایشگاه طی پستی که در کانال تلگرامی این شرکت ( @durantashh ) قرار داد ، اعلام کرد که در نمایشگاه الکامپ حضور نخواهد داشت تا دوباره شاهد عدم حضور این توزیع کننده پیشرو سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس در الکامپ باشیم .

از جمله شرکتهایی که در طول سالهای اخیر همیشه در نمایشگاه الکامپ حاضر بودند میتوان به شرکتهای ایدکو ( فروشنده آنلاین آنتی ویروسهای کسپرسکی ) ، آیکو ، آرکا ، تجارت امن خاورمیانه ، دمسان و آواژنگ اشاره نمود که امسال غایب بودند .

* کسپرسکی حدود 1 ماه پیش از برگزاری الکامپ ، آدرس وب سایت فروشگاه آنلاین ایدکو را  از وب سایتش حذف کرد . 

شرکت ارتباط امن که در ظاهر فقط آنتی ویروسهای آویرا ارائه میدهد ولی با نام EMT در امارات ، نماینده کسپرسکی است ، جزء معدود شرکتهای ارائه دهنده ضد ویروس حاضر در نمایشگاه بود .

همچنین شرکت پرند که به همراه چندین شرکت دیگر که کمتر از یک سال است نماینده آنتی ویروسهای ای ست شده در نمایشگاه حضور داشت .

از دیگر نکات الکامپ امسال ارائه چندین غرفه در سالنهای مختلف به موسسه تبلیغاتی دیده بان آی تی بود .

موسسه " دیده بان آی تی " تا چند سال پیش با عنوان دفتر روابط عمومی کسپرسکی شناخته میشد که پس از بروز مشکلاتی برای کسپرسکی دیگر از این عنوان استفاده نمیکند .

البته سیاستها و رفتار این موسسه تبلیغاتی نشان میدهد که هنوز ارتباط ویژه ای با کسپرسکی و نمایندگانش دارد و شاید همین ارتباط با شرکتهای عضو نظام صنفی رایانه ای مخصوصآ کمیسیونهای افتا و شبکه و همچنین مجری نمایشگاه باعث شده به این موسسه چندین غرفه اختصاص داده شود .

دیده بان آی تی چند سالی است که بولتن تبلیغاتی با نام " کتاب سال امنیت " منتشر میکند که شامل بخشهایی مانند اخبار ، مصاحبه ، لیست شرکتهای فعال در حوزه افتا و چند برگ آگهی تبلیغاتی است .

نکته ای که درباره این کتابها وجود دارد ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه همراه با سانسور نام شرکتهای امنیتی است .

برای نمونه در نسخه شش این کتاب شاهد دستکاری گزارش گارتنر و سانسور نام شرکتهای معتبر تولیدکننده و توزیع کننده آنتی ویروس هستیم .

ولی در نسخه هفتم این بولتن تبلیغاتی که همزمان با نمایشگاه الکامپ امسال ارائه شد ، شاهد کمی تغییر در روش ضد تبلیغ مورد استفاده در این کتاب بودیم .

در حالی اولین خبر این بولتن تبلیغاتی به شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro ) اختصاص داده شده که در سطر اول خبر از شرکت ترندمیکرو به عنوان یک شرکت " امنیتی آمریکایی " نام برده شده !!!

شیوه نگارش این خبر نشان میدهد نویسنده سعی داشته این موضوع را با حداکثر تاثیرگذاری به خواننده ( احتمالآ مدیران شرکتها و سازمانهای دولتی ) القاء کند که ترندمیکرو یک شرکت آمریکایی است !!! تا مانع تمایل یافتن مدیران شرکتها و سازمانهای دولتی به خرید و استفاده از این کمپانی مطرح امنیتی و آنتی ویروس شود .

* دفاتر مرکزی شرکت ترندمیکرو ( پی سی سیلین )  در شهرهای توکیو ژاپن و ایروین تگزاس می باشد ، سهام ترندمیکرو در بورس توکیو عرضه می شود و گزارشات مالی ترندمیکرو براساس ین ( واحد پولی کشور ژاپن ) منتشر و به بورس توکیو ارائه می شود .

* جالب است بدانید در گزارشاتی که درباره شرکتها و برندهای برتر تایوانی منتشر می شود ، شاهد حضور نام ترندمیکرو در کنار نام شرکتهای تایوانی مانند ایسوس ، ایسر و HTC هستیم  .

( محصولات ترندمیکرو از سال 2009 میلادی ( 1388 شمسی ) توسط شرکت معتبر دورانتاش در ایران ارائه و پشتیبانی می شوند . )

 


در گزارش سال 2016 میلادی نیز مجددآ شاهد حضور نام ترندمیکرو ( Trend Micro ) در بین 3 برند برتر تایوانی هستیم . 

* از جمله شرکای استراتژیک و مشتریان بزرگ کمپانی ترندمیکرو ( Trend Micro ) میتوان به شرکتهای IBM , Cisco , VMware , DELL , HP , Citrix , Siemens , EMC , Microsoft , A10 Networks , Blackberry , SAP و Wipro اشاره نمود . 

همچنین مجددآ شاهد سانسور و حذف نام شرکت دورانتاش از لیست شرکتهای ایرانی فعال در حوزه افتا هستیم . 


از سال 2009 میلادی که شرکت دورانتاش محصولات جدید امنیتی و آنتی ویروس  مخصوصآ محصولات کمپانی های مطرح و پیشرو امنیتی را وارد بازار ایران نموده و از طرفی فعالیتهای ناسالم برخی شرکتها مخصوصآ شرکت کسپرسکی و شرکایش را افشاء کرده ، به شدت از طرف دیگر شرکتها و رسانه های وابسته به آنها آماج حمله قرار گرفته است .

سوال این است که آیا شرکتها ، سازمانها و موسساتی که با ارائه اطلاعات نادرست و اشتباه و حمایت از شرکتهای نامعتبری مانند کسپرسکی سعی دارند تا کاربران را فریب دهند قادر هستند تبعات آن را نیز بپذیرند ؟

سازمان نظام صنفی رایانه ای تلاش کرد با دعوت از استارتاپها و اختصاص یک سالن به آنها ، خلاء کاهش چشمگیر شرکتها و بازدیدکنندگان در نمایشگاه را به شکلی پر کند .



دیسنا : خبرنامه فارسی آنتی ویروس ها


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی