دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس



به گزارش دیسنا به نقل از روابط عمومی شرکت دورانتاش ، براساس گزارشی که Cybersecurity Ventures منتشر کرده ، خسارتی که باج افزار در طی 2 سال اخیر وارد کرده اند ، بیش از 15 برابر رشد داشته است و انتظار بدتر شدن وضعیت نیز می رود .

همچنین براساس تحقیقی که با کمک موسسه KnowBe4 انجام شده ، نشان میدهد خسارت بخشهای بهداشتی و درمانی تا سال 2020 میلادی از باج افزارها حداقل چهار برابر رشد خواهد داشت .

پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) طی گزارشی که تا قبل از ظهر باج افزار WannaCry منتشر و در اختیار CCN قرار داده بود ، باج افزارها در سال 2016 میلادی چیزی حدود 1 میلیارد دلار به کاربران و شرکتها خسارت وارد کردند .

ظهر باج افزارهایی مانند واناکرای ( WCry ) نشان داد که باج افزارها میتوانند هم خطرناک تر ظاهر شوند و هم خسارتهای خیلی بیشتری وارد کنند .


Stu Sjouwerman مدیرعامل موسسه KnowBe4 ، تخمین زده می شود باج افزار WannaCry فقط در 4 روز اول بیش از 1 میلیارد دلار خسارت به قربانیان وارد کرده است .


هزینه ای که باج افزارها بابت در اختیار گذاشتن کد رمز به قربانی دریافت میکنند در برابر خسارتی که بابت رمز شدن اطلاعات ، از دست دادن اطلاعات ، توقف فعالیتها ، هزینه های پاکسازی و راه اندازی مجدد سیستم ها و آسیبی که به شهرت و برند کمپانی یا موسسه وارد میکنند ، بسیار ناچیز است .

برای نمونه باج افزارها باج افزارها باعث شدند تا عملیات در شرکتی مانند رنو - نیسان برای چند روز و یا سیستم نظام سلامت انگلستان برای چند ساعت دچار تعطیلی و اختلالات جدی شود که همین خسارت بسیار زیادی به قربانیان وارد کرده است .

منبع خبر :

Ransomware Damage Report



اخبار مرتبط :

حفاظت ویژه در برابر باج افزارها با تکنولوژی Folder Shield

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی