دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

دولت هلند هم کسپرسکی را در لیست سیاه قرار داد.

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۴ ق.ظ

به گزارش دیسنا ، بعد از دولتهای آمریکا و لیتوانی ، دولت هلند هم به دلیل نگرانی های امنیتی ، شرکت کسپرسکی را در لیست سیاه قرار داد و سازمانهای دولتی را از استفاده آنتی ویروسهای این شرکت روسی منع کرد.

چندی پیش نیز دولت انگلیس نسبت به استفاده از آنتی ویروس های کسپرسکی هشدار داد ولی به مانند دولتهای آمریکا و هلند، ممنوعیتی به شکل رسمی صادر نکرد.

همچنین چندین فروشگاه و بانک از جمله Bestbuy و Barclay نیز عرضه و پیشنهاد آنتی ویروس های کسپرسکی را متوقف کردند.

دولت لیتوانی هشدار داد از نصب کسپرسکی بر روی سیستمهایی که اطلاعات حساس نگهداری میشود مانند کامپیوترهای صنایع ، انرژی ، مالی و بانکی ، حمل و نقل و دولتی ، خودداری شود.

سابقه کسپرسکی در ایران

آنتی ویروسهای کسپرسکی اولین بار توسط شرکت آواژنگ در ایران عرضه شد.

در واقع آواژنگ از اولین و بزرگترین و مهمترین نمایندگان کسپرسکی به شمار میرفت که بیشتری تاثیر را در رشد این شرکت روسی داشت.

پس از آن شرکتهای دیگری از جمله آتنا ( پاد ) ، دوران ، دورانتاش و کارنمارایانه به جمع فروشندگان کسپرسکی اضافه شدند و شبکه فروش آن رشد کرد.

ولی رفتار کسپرسکی از اوایل سال 2009 میلادی ( 1388 شمسی ) و زمانی که شرکت دورانتاش محصولات آنتی ویروس جدیدی را وارد بازار ایران کرد عوض شد.

شایعه پراکنی و انتشار اخبار نادرست بر علیه شرکت دورانتاش از جمله فعالیتهای کسپرسکی بود.

اواخر سال 2009 میلادی شرکت کسپرسکی بخشی از لایسنسهای آنتی ویروس های خانگی خود را بلاک ( مسدود ) کرد.

کسپرسکی نه تنها حاضر به تعویض لایسنسهای بلاک شده و یا برگشت هزینه آنها نشد، بلکه نمایندگانش را تهدید کرد که در صورت صحبت درباره بلاک شدن لایسنسها، دیگر به آنها محصول نمیدهد.

کسپرسکی با حمایت شرکای رسانه ای اش تلاش کرد با انتشار چند خبر جعلی ، مسدود شدن لایسنسها را به گردن خود مصرف کنندگان بیندازند.

در همان زمان شرکت دورانتاش تنها نماینده کسپرسکی در خاورمیانه بود که جلوی زیاده خواهی و رفتار نادرست کسپرسکی ایستاد .

دورانتاش بی تفاوت به تهدیدات کسپرسکی و دیگر نمایندگانش در ابتدا کلاهبرداری کسپرسکی را افشاء و سپس لایسنس مشتریانش که کسپرسکی بلاک کرده بود را با هزینه خود و با آنتی ویروسهای دیگر تعویض کرد.

در نهایت شرکت دورانتاش همراه با دهها شرکت دیگر در کشورهای انگلیس ، هند ، ترکیه ، آمریکا ، مالزی ، ژاپن و پاکستان ارتباط با شرکت شیاد کسپرسکی را قطع کرد.

( نام شرکتهایی که در هر کدام از این کشورها ارتباط با کسپرسکی را قطع کرده اند در یادداشتهای پیشین دیسنا منتشر شده است. )

البته شرکت کسپرسکی روند شایعه پراکنی و نشر اخبار دروغ را در کنار کلاهبرداری های دیگری ادامه داد که باعث ادامه دار شدن قطع ارتباط تعداد بیشتری از نمایندگان و همچنین استعفاء برخی کارمندان و مدیرانش شد.

گلدن سیستم ، آواژنگ سیستم ، کارنمارایانه و کامپیوترلینک خاورمیانه از جمله نمایندگان کسپرسکی در ایران و خاورمیانه بودند که پس از دورانتاش ، ارتباط با کسپرسکی را به طور کامل قطع و یا سطح همکاری با کسپرسکی را کاهش دادند.


در طول این سالها کسپرسکی تلاش کرده تا از طریق لابی و زد و بند و مخصوصآ نفوذ در سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، مانع انتشار اخبار و آگهی های شرکت دورانتاش و نشر اخبار مسائل و مشکلات کسپرسکی شود.

منبع

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۱)

  • همیار رایانه
  • همیار رایانه (9099071728 )  پاسخگوی تلفنی سوالات و مشکلات رایانه، موبایل ، تبلت ، لب تاب، مشکلات اینستاگرام و تلگرام و ....

    وبلاگ عالی  و مطالب آموزنده  و مفید  بود .

    همیار رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه وموبایل

    شماره تماس  9099071728 

    www.hamyarrayaneh.ir  سایت:

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی