دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

آنتی ویروس و امنیت برای معامله گران و تریدرهای ارزهای دیجیتالی

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، از جمله کاربرانی که باید به شکل جدی به امنیت تجهیزات دیجیتالی و کامپیوتری خود توجه کنند، تریدرها و معامله گران ارز دیجیتال هستند.

معاملات ارزهای دیجیتال بخشی از معاملات مالی و بانکی محسوب میشوند و ارزش بسیار زیادی برای خلافکاران سایبری و نفوذگران و بدافزار نویسان دارند.

بدافزارهایی که به شکل خاصی آدرس های ولت کاربران را هدف قرار میدهند و سارقان ارزهای دیجیتال از جمله تهدیدات سایبری هستند که معامله گران ارزهای دیجیتال را هدف قرار میدهند.

البته این بدافزارها همه کاربران را هدف قرار میدهند، ولی اگر آن کاربر یکی از معامله گران ارز دیجیتال باشد از بابت آلوده شدن به این ویروس ها، تحت تاثیر قرار میگیرد و میتواند دارایی های ارزشمند خود را از دست بدهد.

درست است که امروزه همه کاربران از پزشک، مهندس، خانه دار، آشپز، کارمند، پرستار و ... باید ب شکل جدی اصول و قواعد امنیتی را رعایت کنند، ولی در این یادداشت قصد داریم در این یادداشت توجه تریدهای ارزهای دیجیتال را به رعایت اصول امنیتی جلب کنیم.

اصول و قواعد امنیتی که رعایت آنها برای همه کاربران ( مخصوصآ معامله گران ارزهای دیجیتالی ) لازم و ضروری است.

1- استفاده از آنتی ویروس معتبر ( اورجینال ) و باکیفیت

2- آپدیت مرتب نرم افزارها مخصوصآ سیستم عامل و مرورگرهای اینترنتی

3- بکاپ مرتب مخصوصآ بر روی سرویسهای کلود

4- هوشیار بودن ( کلیک نکردن بر روی فایلها و لینک های مشکوک )

( و ترجیحآ مشورت با یک متخصص امنیت پیش از باز کردن ایمیلها، فایلها و لینکهای مشکوک )

آنتی ویروس پیشنهادی برای معامله گران ارزهای دیجیتال

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از اصول امنیتی، استفاده از آنتی ویروس معتبر ( اورجینال ) و باکیفیت است.

یعنی هم باید برند و کیفیت آنتی ویروس معتبر و باکیفیت باشد و هم آنتی ویروس از یک شرکت معتبر و مطمئن خریداری شود.

1- ترندمیکرو ( Trend Micro )

یکی از برندهای بسیار باکیفیت و قدرتمند آنتی ویروس که در بازار ایران به صورت معتبر ارائه میشود، ترندمیکرو ( پی سی سیلین ) است.

ترندمیکرو یکی از غولهای امنیت سایبری در دنیاست و سهم بسیار خوبی در بازار جهانی آنتی ویروس دارد.

بیش از 500 هزار شرکت از جمله شرکتهای مالی و بانکی بین المللی، حمل و نقل بین المللی، نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی، صنایع سنگین، صنایع فناوری اطلاعات و مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی و بزرگترین دیتاسنترها ( مراکز داده ) از محصولات و آنتی ویروس های ترندمیکرو ( Trend Micro ) استفاده میکنند.

برای نمونه بانک SBI هند برای حفاظت از 285 هزار سیستم ( شامل 29 هزار سرور مجازی ) از آنتی ویروس های ترندمیکرو استفاده میکند.

همچنین دهها کمپانی فناوری از جمله IBM , VMware , Asus , TP-Link , Panasonic , Vivotek , Facebook , Amazon , Linksys , HP و .. از جمله شرکای استراتژیک و مشتریان بزرگ ترندمیکرو می باشند.

  • آنتی ویروس های ترندمیکرو از سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش ارائه و پشتیبانی میشوند.

2- وبروت ( Webroot )

آنتی ویروس های وبروت، دومین محصولاتی هستند که از یک شرکت بزرگ و قدرتمند در ایران عرضه میشوند.

وبروت که در سال 1997 میلادی تاسیس شده، در سال 2011 میلادی اقدام به ارائه شگفت انگیز ترین آنتی ویروس جهان کرد.

در سال 2011 میلادی، شرکت وبروت با تغییر اساسی در محصولاتش که تا آن زمان از موتور ویروس یابی سوفوس بهره میبرد، محصولاتی کاملآ متفاوت را عرضه کرد که عنوان سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس های جهان را به خود اختصاص دادند.

از آن سال تاکنون، آنتی ویروس های وبروت، بدون هیچ رقیبی عنوان سبکترین و کم حجم ترین آنتی ویروس های جهان را در اختیار خود دارند.

در حال حاضر فایل نصب آنتی ویروس ویندوزی وبروت حدود 5 مگابایت می باشد و در حالت عادی حداکثر 10 مگابایت از حافظه رم استفاده میکند.

آنتی ویروس ویندوزی وبروت ( Webroot Antivirus for windows ) در حالت اسکن حداکثر 70 مگابایت از حافظه رم را استفاده میکند.

تکنولوژی های وبروت توسط دهها شرکت بزرگ و کوچک فناوری استفاده میشود که از جمله آنها میتوان به شرکتهای Cisco ، F5 Networks , Aruba Networks , PaloAlto Networks , F445 Networks , A10 Networks و زاکسل Zyxel اشاره کرد.

همچنین چندین بانک بزرگ و بین المللی مانند Ally Bank , HSBC Bank , Citi Bank و BarClays Bank و American River Bank ، آنتی ویروس های Webroot را به میلیون ها مشتری خود توصیه و پیشنهاد کرده اند.

آنتی ویروس وبروت نیز همزمان با ترندمیکرو در سال 1387 شمسی توسط شرکت دورانتاش www.durantash.com به بازار ایران و خاورمیانه عرضه شدند.

شرکتهای شاتل، آسیاتک، صفرویک پرداز ، مبناتلکام ، ونکس و داتک از جمله شرکتهایی هستند که طی سالهای اخیر و با همکاری شرکت دورانتاش، آنتی ویروس های وبروت را به مشتریان خود در سرتاسر ایران پیشنهاد داده اند.

پاسخ به 31 سوال درباره آنتی ویروس های Webroot ( وبروت )

شرکتهای کسپرسکی ، بیت دیفندر ، کوییک هیل ، ام سی سافت ، ایست ( نود32 )، جی دیتا و تنها آنتی ویروس تولید شده در ایران ( پادویش ) نیز در تلاش هستند تا با 2 کمپانی بزرگ ترندمیکرو و وبروت در بازار ایران رقابت کنند.

شرکتهای پاندا سکیوریتی ، آویرا ، آوست ، ای وی جی ، بولگارد و نورتون از بازار ایران خارج شده اند.

( کاربران خارج از ایران میتوانند آنتی ویروس های نورتون و بولگارد را از شرکت دورانتاش تهیه کنند. )

شرکتهای مکافی ، مالوربایت و سوفوس نیز هیچ وقت وارد بازار ایران نشدند.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده می‌کنند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.

از معروف ترین ارزهای دیجیتال میتوان به بیت کوئن ، شیبا ، دوج ، دوج کوئین ، اتریوم ، لایت کوین ، کاردانو ، پلکادات ، بیت کوین کش ، استلار ، چین لینک ، بایننس کویین ، تتر و مونرو اشاره کرد.

از معروف ترین صرافی های ارز دیجیتال میتوان به بایننس Binance ، کوئن بیس پرو Coinbase Pro ، Kraken , Huobi Global , KuCoin , Bitfinex , Bithumb , Coinone , Bittrex و Liquid اشاره کرد.

امروزه امنیت سایبری از مهمترین دغدغه های همه کاربران در هر شغل، سن ، حرفه و تخصصی است و عدم رعایت اصول و قواعد امنیتی میتواند خسارات جبران ناپذیری را به کاربران و شرکتها و سازمانها وارد کند.

کاربرانی که اصول و قواعد امنیتی را رعایت نمیکنند به راحتی به انواع مختلفی از جاسوس افزارها ، ویروس ها، مالورها ، کیلاگرها ، باج افزارها ، بات نتها و بدافزارهای ماینر آلوده میشوند.

#دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی