دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

اخراج کسپرسکی از وب سایت باگ بانتی هکر وان (HackerOne )

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها )، وب سایت باگ بانتی هکروان ( Hacker One ) ( HackerOne )، اکانت کسپرسکی را مسدود کرد.

اخراج کسپرسکی ( Kaspersky ) از هکروان به دلیل تجاوز روسیه به اوکراین و تحریم هایی است علیه حکومت و شرکتهای روسی اعمال شده است.

هکروان ( HackerOne ) چیست؟

سایت هکروان در واقع متعلق به شرکتی با همین عنوان است که توسط هکرهای کلاه سفید و رهبران فضای امنیتی هدایت می‌شود. این افراد، با اشتیاق بسیار زیاد و علاقه وافی و کافی به تامین امنیت انواع شبکه‌ها در کنار هم جمع شده‌اند تا یک پلتفرم تخصصی برای ارتقای امنیت و عملکرد سایت‌ها و شبکه‌ها راه بیاندازند. طبق گفته این مجموعه، آن‌ها برای جامعه جهانی هکرها تلاش می‌کنند و دوست دارند تا با هکرهایی که به صورت اخلاقی فعالیت می‌کنند، همکاری داشته باشند.

به طور خلاصه محققین امنیتی در وب سایت هکروان حضور دارند و برنامه های شرکتهایی که در این وب سایت اکانت دارند را بررسی و آسیب پذیری ها را شناسایی و گزارش میکنند و بابت آن پاداش میگیرند.

اخراج از HackerOne چه تبعاتی برای کسپرسکی دارد؟

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها) ، به نظر ما اخراج از هکروان تبعات بسیار بدی برای کسپرسکی دارد.

اول اینکه باعث میشود محققین امنیتی و هکرهای کلاه سفید که عضو این وب سایت هستند، آسیب پذیری های آنتی ویروس های کسپرسکی را شناسایی و گزارش نکنند.

دوم اینکه چون کسپرسکی شرکت بزرگ و قدرتمندی نیست و امکان برگزاری برنامه های باگ بانتی به طور مستقل را ندارد و از طرفی پیش از این برخی محققین امنیتی اعلام کردند که به دلیل رفتار بد و بدقولی های کسپرسکی حاضر به گزارش آسیب پذیری ها به این شرکت نیستند، همان راه کوچکی که برای کشف آسیب پذیری ها و نقص های امنیتی در آنتی ویروس های کسپرسکی وجود داشته نیز بسته شود.

و این مسئله یعنی افزایش شدید ریسک امنیتی استفاده از آنتی ویروس های کسپرسکی در شرایطی که طی همین چند سال پیش کسپرسکی به دلیل کیفیت پایین آنتی ویروس هایش و ضعف تیم های فنی و پشتیبانی و چند مورد کلاهبرداری از مشتریان و نمایندگانش، بخش زیادی از بازار و مشتریانش را از دست داده است.

منبع

دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها)

ترجمه و تهیه :

شرکت دورانتاش ( واحد آموزش و اطلاع رسانی )

  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی