دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

خبر فوری : نقص جدی در ابزار پاکسازی کسپرسکی

جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۱، ۰۲:۲۵ ق.ظ

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan

به گزارش  دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران ) ،شرکت کسپرسکی چندی پیش در پی آلوده شدن بیش از 700 هزار کامپیوتر اپل مکینتاش به ویروس Flashback ، اقدام به ارائه ابزار پاکسازی برای شناسایی و پاکسازی این ویروس نمود .

البته شرکت کسپرسکی مانند همیشه سعی نمود با انتشار خبرهای مختلف و البته با نامهای مختلف از این فرصت به خوبی بهره برداری تبلیغاتی کند .

کسپرسکی در این راه از دیگر شرکت روسی تولیدکننده آنتی ویروس با نام دکتر وب ( Dr.Web ) نیز به خوبی کمک گرفت .

شرکتی که خبر انتشار این ویروس به نام آنها منتشر شد ولی جالب است در همه خبرها نام کسپرسکی نیز آمده است .

این موضوع کمی مشکوک است زیرا نشان می دهد شرکت دکتر وب در این راه سعی نموده برای شرکت کسپرسکی که آن هم روسی است تبلیغات کند .

ولی امروز خبری منتشر شد که نشان داد کسپرسکی هنوز مانند گذشته نسبت به کیفیت و کارکرد محصولی که در اختیار کاربران قرار می دهد ، هیچگونه احساس مسئولیتی ندارد .

 گزارشات نشان می دهد ابزار پاکسازی کسپرسکی که برای پاکسازی رایانه های اپل مکینتاش از ویروس FlashBack ارائه شده ، دارای باگ و نقص جدی بوده و کاربرانی که از این ابزار برای شناسایی و احیانآ پاکسازی رایانه خود استفاده کرده اند دیگر موفق نشده اند به کامپیوتر خود وارد شوند .

همچنین برخی کاربران استفاده کننده از این ابزار که با گرفتاری و دردسرهای بسیار ، موفق به ورود به سیستم خود شده اند ، نتوانسته اند از بسیاری بخشهای سیستم عامل خود استفاده کرده و بسیاری از بخشهای آن برایشان قابل مشاهده نبوده است .

این اولین بار نیست که شرکت کسپرسکی به قول معروف دست گل به آب می دهد و کاربران استفاده کننده از محصولات و سرویسهایش را با مشکلات جدی مواجه می کند .

چند نمونه از دست گلهای کسپرسکی :

- اعلام سرقت سورس کدهای آنتی ویروسهای این شرکت بعد از 3 سال و ارائه اطلاعات غلط به کاربران و همکاران .

- پنهان کاری در زمینه ارائه نرم افزارهای مخرب از طریق وب سایت کسپرسکی به مدت 6 ساعت .

- ارائه نرم افزارهای آنتی ویروس خانگی و شرکتی دارای نقصهای جدی امنیتی و فنی و فاجعه بارتر از آن عدم تلاش در جهت رفع نقایص حتی بعد از گذشت 1 سال .

- عدم ارائه خدمات پشتیبانی و عدم پاسخگویی به کاربرانی که با مشکلات مختلف این شرکت مواجه بوده اند .

- بلاک کردن اشتباهی هزاران لایسنس آنتی ویروسهای خانگی و عدم پذیرش موضوع و جبران آن از طرف کسپرسکی .

 ( به دلیل اینکه بخش قابل ملاحظه فروش کسپرسکی در ایران بوده ، متاسفانه بیشتر قربانیان کاربران ایرانی بوده اند . )

در آن زمان بخش قابل ملاحظه لایسنسهای کسپرسکی که توسط 2 توزیع کننده : الحسانی و گلدن سیستم توزیع می شد دچار مشکل شده و این شرکتها هیچ پاسخی به کاربران خود ندادند.

جالب اینکه این شرکتها خود را بسیار معتبر می دانند ، فقط به این دلیل که نامشان در وب سایت کسپرسکی می باشد .

- همکاری شرکت روسی کسپرسکی با برخی نمایندگانش ( در ایران و امارات ) در جهت کلاهبرداری از کاربران و بهانه سازی برای عدم تعویض لایسنسهای به اشتباه بلاک و مسدود شده .

- ارائه اطلاعات غلط و اغرار آمیز درباره میزان فروش ، تعداد کارمندان و همچنین تعداد مشتریان و کاربران ، حتی به موسساتی مانند گارتنر و IDC .

کسپرسکی در خوشبینانه ترین حالت 15 تا 20 میلیون کاربر دارد ، ولی همواره ادعای 250 تا 300 میلیون کاربر را داشته است .

( طبق پیش بینی ها تا سال 2014 تعداد کاربران کسپرسکی از تعداد کل انسانهای روی این کره خاکی نیز بیشتر می شود . )


آیا کسپرسکی واقعآ 300 میلیون کاربر دارد ؟؟؟؟

- سوء استفاده و درج نام شرکتهایی که اصلا با این شرکت همکاری نداشته اند .

برای نمونه شرکت سیسکو هیچگونه همکاری با کسپرسکی ندارد ، ولی نام و لوگوی این شرکت به عنوان همکار در وب سایت کسپرسکی درج شده است .

( شرکتهای Symantec , Trend Micro , McAfee و Webroot از همکاران شرکت Cisco می باشند. )

- درج نام شرکتهایی که زمانی نماینده کسپرسکی بوده اند ولی بعد از قطع ارتباط این شرکتها با کسپرسکی ، چندین ماه طول کشید تا نامشان از وب سایت نمایندگان کسپرسکی حذف شود .

بعد از قطع ارتباط نمایندگان کسپرسکی بود که این شرکت سیاست خود در خاورمیانه را تغییر داد و حتی نام شرکتهای کوچک را که خرده فروش این شرکت بودند درج نمود .

نمونه :

نمایندگان سابق کسپرسکی در مالزی ، هند ، پاکستان ، انگلستان و غیره با اینکه با این شرکت قطع ارتباط نموده بودند ولی تا هفته ها نامشان در وب سایت کسپرسکی باقی ماند تا کاربران و دیگر همکاران این شرکت پی به قطع ارتباط این شرکتها نبرند .

- ارائه آپدیت اشتباه بر روی آنتی ویروس نسخه های تحت شبکه ( Enterprise )  و البته فاجعه بارتر از آن ، رفع مشکل بعد از 3 روز .

( کسپرسکی تاکنون بر روی نسخه های آنتی ویروس خانگی نیز بارها آپدیت اشتباه ارائه داده و کاربران شانس آورده اند که اشتباهات این شرکت بخش عمده نرم افزار و سیستم عامل را با مشکل مواجه نکرده است .)

- یکی از فعالیتهای تبلیغاتی بسیار جالب توجه فروشندگان کسپرسکی حمایت از آنتی ویروسهای جعلی و یا ضعیف می باشد .

این شرکتها با این کار کاربران را به سمت محصولات ضعیف سوق می دهند تا در نهایت کاربر ناراضی برای سالهای بعد و با توجه به سابقه تبلیغات کسپرسکی در ایران ، محصولات این شرکت روسی را خریداری نماید .

درج خبر آنتی ویروس ایرانی شید که مدعی است از 2 موتور نود32 و آویرا بهره می برد از آن جمله است .

جالب است بدانید 2 شرکت نود32 و آویرا این آنتی ویروس را تائید نکرده و حتی وب سایت ارائه دهنده این نرم افزار را فیلتر نمودند و آن را نرم افزار جعلی می دانند .

( منابع از شرکتهای ESET و Avira بوده و دیسنا آنها را تائید و یا رد نمی کند . )

پوشش اخبار آنتی ویروس مهران رایانه ( ایمن ) نیز با همین مضموم می باشد .

- بزرگنمایی درباره شرکت کسپرسکی و محصولاتش :

دفاتر کسپرسکی و نمایندگانش همواره سعی نموده اند تا آنجا که می توانند درباره این شرکت و محصولاتش بزرگنمایی کرده و طوری وانمود کنند که کاربر انگار دارد آنتی ویروس خارق العاده ای را خریداری می کند و یا این شرکت بزرگترین شرکت امنیتی حال حاضر دنیاست ، در حالی که ....

متاسفانه باید گفت کاربرانی که دانش و اطلاعات کافی در زمینه امنیت ندارند به سادگی فریب این تبلیغات را می خورند .

و مشکلات بسیار دیگری که این شرکت روسی و فروشندگانش برای کاربران عمومآ ایرانی ایجاد کرده و این شرکت همواره سعی نموده بر این مشکلات سرپوش گذاشته و حتی در این راه برخی نمایندگانش را نیز تهدید کند . ( نمایندگانی که عمومآ دیگر با این شرکت همکاری ندارند . )

حال با این همه سابقه درخشان حتمآ می گوئید اگر کاربری هم از سرویسها و محصولات کسپرسکی استفاده میکند و به مشکل بر خورده ، حقش است .

خوب کمی بی انصافیست ، زیرا بسیاری از کاربرانی که دیروز و یا همین امروز در حال استفاده از محصولات این شرکت هستند فقط فریب تبلیغات این شرکت روسی و خوش زبانی نمایندگانش را خورده اند .

ولی در بازار بین المللی :

خوشبختانه شواهد نشان می دهد الارقم تبلیغات وسیعی که کسپرسکی بر روی انتشار این ویروس و ابزار پاکسازی آن انجام داد ، تعداد بسیار کمی از کاربران رایانه های اپل مکینتاش از آن استفاده کرده اند .

این موضوع به خوبی نشان می دهد بسیاری از کاربران مخصوصآ کاربران اپل که عمومآ نیز در کشورهای پیشرفته می باشند ، الارقم آگاهی کمی که شاید درباره امنیت رایانه های اپل داشته باشند ، به این شرکت روسی و محصولاتش اعتماد ندارند که البته با توجه به موارد ذکر شده در بالا این موضوع به جا و درست می باشد .

( قابل توجه مشتریان ایرانی کسپرسکی )

بد نیست بدانید شرکتهای ترندمیکرو ، سایمنتک ، مک آفی و سوفوس از جمله ارائه دهندگان راهکارهای امنیتی برای رایانه ها و سیستمهای اپل مکینتاش می باشند .

البته شرکتهای دیگر آنتی ویروس نیز سعی نموده اند با ارائه آنتی ویروس برای اپل مکینتاش ، سهمی را در بازار داشته باشند .

توجه :
 ابزارهای پاکسازی در 90% موارد توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرند که اطلاعات درستی از امنیت رایانه نداشته و بر روی رایانه خود از همان ابتدا از نسخه های معتبر و اصلی محصولات ضد ویروس و یا محصولات با کیفیت استفاده نمی کنند و فکر می کنند با استفاده از این ابزارها مشکلاتشان حل می شود .

کاربرانی که بر روی رایانه و موبایل خود از نسخه های اصلی محصولات آنتی ویروس معتبر استفاده می کنند عمومآ به این ابزارها نیازی پیدا ندارند .

9% دیگر تعمیرکاران رایانه می باشند که برای پاکسازی و تعمیر رایانه کاربران از این ابزارها بهره می برند .

1% هم کاربران در موارد بسیار خاص از ابزارهای ویروس یابی بهره می برند . ( آنتی ویروس آنها ویروسی را دیر تشخیص دهد . )



سیمانتک - سایمنتک - سمانتک - ترندمیکرو - تراندمیکرو - کسپرسکی - کاسپرسکی - مقایسه آنتی ویروسها کسپراسکی - نورتون - نود32 - ناد32  - آویرا - بیت دفندر - AVG - Avira - Bitdefender - kaspersky  avast آوست   کاسپراسکی
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی