دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی
Chemical and Defense firms targeted in attack
به گزارش  دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران ) ، اخیرآ خبری با عنوان سرقت سورس کد آنتی ویروسهای سایمنتک Symantec منتشر شده است که سخنگوی شرکت Symantec توضیحاتی را درباره آن ارائه نموده است .
روز 3 شنبه گزارشاتی درباره سرقت سورس کدهای آنتی ویروسهای Symantec منتشر شد ، ولی در هیچکدام به نسخه های سرقت شده اشاره ای نشده بود .

Cris Paden سخنگوی این شرکت ( Symantec ) طی نامه ای به مجله اینترنتی CNET توضیحاتی را درباره این موضوع ارائه داد .

سورس کدهای سرقت شده متعلق به 2 محصول Endpoint protection 11 و Antivirus 10.2 می باشند که متعلق به 4 سال قبل می باشند .

هر چند این 2 نسخه هنوز توسط شرکت Symantec پشتیبانی می شوند ، ولی می توان گفت در حال حاضر و با گذشت 4 سال هیچ شرکت و سازمان دیگری از آنها استفاده نمی کند و به همین دلیل تهدیدی شرکتها و سازمانهای استفاده کننده از نسخه های جدید این محصولات را تهدید نمی کند .
از طرفی هیچ کاربر محصولات آنتی ویروس نورتون ( آنتی ویروسهای خانگی شرکت سایمنتک ) از این موضوع متضرر نمی شود .

آقای Paden  همچنین تاکید کرد هرچند هک می تواند هر شرکت و سازمانی را مورد تهدید قرار دهد ، ولی مورد سرقت سورس کدهای آنتی ویروس قدیمی Symantec از درون خود شرکت Symantec صورت نگرفته ، بلکه سرقت از شخص سومی صورت پذیرفته است  .

برا اولین بار هکرها در یک وب سایت هندی ادعا کرده بودند سورسهای برنامه های سایمنتک و نورتون را از طریق نفوذ به سرورهای شرکت Symantec سرقت کرده اند ، ولی بعد از بررسی مشخص شد که نه هکرها با سرورهای این شرکت دسترسی داشته اند و نه سورس متعلق به برنامه های جدید و یا نسبتآ جدید می باشد .

شرکت Symantec در ادامه این بیانیه آورده است که درحال بررسی دقیقتر این موضوع می باشد ، ولی تا این زمان مشخص است که اطلاعات مشتریان این شرکت به طور کامل در امنیت می باشد و هیچ خطری کاربران این کمپانی بین المللی را تهدید نمی کند .

Rachwald مدیر استراتژی امنیت در شرکت Impeva معتقد است که این سرقت برای شرکت امنیتی مانند Symantec شرم آور است ، ولی حفظ مشتریان برای شرکتی مانند سایمنتک بسیار آسان می باشد .

Rachwald می گوید ممکن است هکرها از سورسهای قدیمی برای حمله به برنامه های جدید مطالبی را بیاموزند .

در حال حاضر بسیاری از نرم افزارهای مخرب و ویروسها به دنبال راهکارهایی برای فرار از دست آنتی ویروسهایی که مبتنی بر امضاء می باشند و مطالعه تکنولوژی های آنتی ویروسها توسط هکرها می تواند به آنها برای حمله به برنامه های ضد ویروس کمک کند .

در ادامه سایمنتک گفته است در صورت کسب اطلاعات بیشتر  ، جهت حفظ حقوق کاربران و مشتریان انها را منتشر خواهد نمود .



مقایسه کنید با وضعیتی که سورس کد آنتی ویروس کسپرسکی سرقت شده بود .

1- سورس کد آنتی ویروس 2009 کسپرسکی در انتهای سال 2008 سرقت شد ، ولی کسپرسکی هیچ خبری از آن منتشر نکرد .

در نهایت در اوایل سال 2011 کسپرسکی مجبور شد اعتراف کند که سورس کد آنتی ویروسهایش در سال 2009 سرقت شده بوده .

2- کسپرسکی فقط به صورت سر بسته خبر سرقت سورس کدهایش را تایید کرد ، ولی هیچ دلخوشی به کاربرانش نداد .

3- کسپرسکی حتی مشتری و کاربر خودش را نیز حساب نمی کند و اگر بر اثر اشتباهش مشکلی متوجه مشتریانش شود نه تنها اطلاع رسانی صورت نمی دهد و جبرانی در کار نیست ، اگر فروشنده کسپرسکی نیز بخواهد اطلاع رسانی کرده و مشکل را با هزینه خود جبران کند با برخورد کسپرسکی مواجه می شود .

4- کسپرسکی اصلا نمی داند اطلاعیه چیست ، جبران اشتباه چیست . از این کارها بلد نیست ، ولی دزدی از زمان لایسنس ، بلاک کردن اشتباهی لایسنس ، ارائه نرم افزار مشکل دار ، ارائه آپدیت اشتباه و عدم اطلاع رسانی و از این مدل کارها خوب بلد است .

5- البته نباید هم برای کسپرسکی کاربر چندان مهم باشد ، زیرا بیش از 90% فروش کسپرسکی در ایران است و ایران از نظر کسپرسکی یک کشور تحریم شده است و این شرکت روسی به هر صورتی که دوست دارد با همکار و مشتری خود برخورد می کند .

 کاربران دیگر کشورها با وجود محصولات آنتی ویروس شرکتهای بسیار معتبر ، اصولا محصولات شرکتی مانند کسپرسکی را اصلا آنتی ویروس حساب نمی کنند ، چه برسد به اینکه محصولات این شرکت را خریداری کنند .

فروشندگان کسپرسکی سعی نمودند از این خبر برای حمله به شرکتهای بزرگ امنیتی مانند Symantec استفاده کنند ، ولی خود به خوبی می دانند این شرکتها هنوز قابل اعتمادترین شرکتها برای کاربران در همه سطوح می باشند .


منبع خبر

منابع خبرهای منتشر شده درباره کسپرسکی در خبرهای قبلی دیسنا منتشر شده است .



خبرگزاری امنیت اطلاعات ایران

www.DISNA.ir



  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی