دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

ارائه آخرین اخبار و اطلاعات درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس

بایگانی

نمایندگی رسمی در ایران

پنجشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۰، ۰۲:۳۱ ق.ظ

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

به گزارش دیسنا ( خبرگزاری امنیت اطلاعات ایران ) ، خرید آنتی ویروس خوب و مناسب و البته معتبر یکی از دغدغه های اصلی کاربرانی بوده است که همواره در همه محیطهای دیجیتالی با خطرات جدی مواجه هستند .

و امروز همه کاربران در همه محیطهای دیجیتالی با خطرات آشکار و پنهان بسیاری روبرو هستند.
ما در یاداشتهای قبلی موارد بسیاری را که باید هنگام خرید یک محصول امنیتی مناسب در نظر گرفت منتشر نمودیم ، مانند یادداشت زیر :   در انتخاب یک آنتی ویروس چه مواردی در نظر گرفته می شود ؟ ( آموزشی )

ولی نکته ای که در هفته های اخیر در خبرها و گزارشات منتشر شده توسط وب سایتها روشن تر و مشخص تر می باشد ، تاکید بسیار و خاصی مبنی بر خرید محصول از نمایندگان رسمی است .

ولی چه نکته ای در این خبرها نهفته است که ما را بر آن داشت تا این یاداشت را منتشر کنیم ؟

3 مورد از همه مشخص تر می باشد :

1- تاکیدات بسیار بیشتر شده است .
2- به دیگر خبرها نیز سرایت نموده و فقط به خبرهای آنتی ویروسی محدود نشده است .

( 2 خبر : یکی نحوه انتخاب آنتی ویروس خوب و دیگری نحوه خرید UTM ) .

3 - به اینکه آن نماینده یا فروشنده علاوه بر اینکه نماینده رسمی باشد ، عضویت در نظام صنفی رایانه ای و شورای عالی انفورماتیک و چند سازمان دیگر را نیز یدک بکشد .

بررسی و تحلیل :

در نگاه اول خرید از شرکت یا فروشنده ای که نمایندگان رسمی باشد نکته مثبت و خوبیست ، ولی مسائل دیگری وجود دارد که بد نیست آنها را بیان کنیم تا کاربران و مدیران شبکه آگاه تر شوند .

متاسفانه باید گفت محصولات شرکتهایی که در ایران به شکل رسمی عرضه می شوند عمومآ کیفیت مناسبی نداشته و حتی بر خلاف باورهای عموم که فکر می کنند اگر شرکتی در ایران نماینده رسمی داشته باشد ، پس حتمآ خدمات پس از فروش مناسبی نیز دارد ، متاسفانه باید گفت اصلا چنین نیست .

مخصوصآ در مورد محصولات نرم افزاری و سرویسهای ابری این موضوع صدق می کند ، زیرا این محصولات نیاز به قطعات یدکی ندارند که اگر مشکلی پیش آمد اقدام به خرید و حمل و نقل فیزیکی یک قطعه یدکی نمائید .

این حرف ما نیست ، مدارک و شواهد به خوبی این گفته را ثابت می کند . ( به خبرهای قبلی دیسنا مراجعه کنید  .)

این شرکتها در دیگر نقاط دنیا مخصوصآ شرق آسیا ، اروپا و آمریکا جایگاه مناسبی نداشته و سهم بسیار بسیار ناچیزی از بازار را در اختیار خود دارند و در بسیاری از موارد نیز اصلا سهمی در بازار آنتی ویروس و محصولات و سرویسهای امنیت ندارند .

کسپرسکی ، آویرا ، بیت دفندر ، کوئیک هیل ، VBA32 و امثال این شرکتها کجای بازار امنیت دنیا را توانسته اند از آن خود کنند ؟

IBM ,Sony ,  DELL , ASUS , LENOVO , ACER , CISCO  , HP با کدام یک از این شرکتها قرارداد همکاری فنی و تجاری نزدیکی دارند ؟

 ( گول لوگوهای رنگا رنگی که در وب سایت این شرکتها خورده است را نخورید و بیشتر تحقیق کنید  .)

حتی شرکتهای کوچک تری مانند GATEWAY , PACKARD BELL , TOSHIBA , LG , SAMSUNG , JUNIPER , GIGABYTE , FUJITSU و غیره نیز با این شرکتها قرارداد نداشته و یا همکاری بسیار بسیار محدودی دارند .

درباره مشتریان نیز باید توجه داشت بسیاری از شرکتها و سازمانها به راهکارهای امنیتی نیاز دارند که 99% شرکتهای امنیتی تولید کننده آن راهکارها نیستند .

Security for Cloud , Security For Visualization , Best Protection & Best Performance , Virtual Patching , Clous Services & SaaS و دهها راهکار امنیتی دیگر .

اصلی ترین حربه این فروشندگان ( نمایندگان رسمی )  برای فروش محصولاتشان ، ارائه Certificate نمایندگی و بیان کردن این موضوع که نماینده رسمی می باشند است و در درجه دوم اینکه محصولاتی را خریداری نکنید که در ایران نماینده رسمی ندارند .

این شرکتها حتی برای اینکه کاربرانی که به محصولات این شرکتها تمایلی ندارند را در آینده جذب نمایند ، شیوه های دیگری را در پیش گرفته اند .

این شرکتها ( نمایندگان )  با حمایت از فروشندگان محصولات جعلی شرکتهایی که در ایران نماینده رسمی ندارند ، در درجه اول سعی در آشفته نشان دادن بازار و در مرحله بعد هدفی بجزء خراب کردن نام شرکتهای معتبر تولیدکننده ( آنتی ویروس ) ندارند و تلاش می کنند تا در نهایت اعتماد کاربران را نسبت به خرید محصولاتی که در ایران نماینده رسمی ندارند تضعیف کرده و از بین ببرند .

این تبلیغات منفی بجزء اخبار و گزارشاتی است که هر چند روز یکبار در روزنامه ها ( نشریات ) و وب سایتها منتشر می شود و این موضوع را به دروغ مطرح می کنند که محصولات شرکتهایی که در ایران نماینده رسمی ندارند قابل استفاده ( ثبت و بروزرسانی ) نیست .

 شواهد تاریخی نشان داده در مواردی که این شرکتها ( دارندگان نماینده رسمی در ایران ) و محصولاتشان با مشکلاتی روبرو شده ، نتوانسته اند خدمات به کاربران ( ایرانی ) ارائه دهند و حتی در موارد بسیار عادی نیز به دلیل ضعیف بودن محصولات و ضعف در بخش خدمات پشتیبانی شرکت تولیدکننده از ارائه ساده ترین خدمات پشتیبانی و پاسخگویی به کاربران معذور بوده اند.

حتی با کمال تاسف دیده شده که این شرکتها به دلیل آگاهی از تحریم ایران ، خدمات خود را با پایین ترین کیفیت و بالاترین قیمت ممکن به کاربران ایرانی ارائه می دهند ، زیرا معتقد هستند کاربر ایرانی مجبور به خرید محصولات آنها می باشد .

و در نهایت باید گفت این شرکتها و نمایندگانشان عمومآ شرکتهایی می باشند که تعهدات اخلاقی و حرفه ای را در ساده ترین شکل نیز رعایت نمی کنند و در مواقعی که مشکلی برای کاربران ایجاد شود به دلیل شکل محصول ارائه شده به کاربران و آگاهی از این موضوع که هیچ سازمان و ارگانی قادر به حمایت از مصرف کنندگان نیست ، نه رفتار مناسبی با خریداران دارند و نه خدمات پشتیبانی مناسبی ارائه می دهند .

تعهدات اخلاقی چرا مهم است ؟ موارد زیر را مطالعه کنید و مقایسه کنید .

- کسپرسکی لاینسسهای خود را به اشتباه سوزاند : آیا عذر خواهی کرد ؟ آیا لایسنسها را تعویض کرد ؟ آیا بابت بروز این مشکل به رایگان لایسنسها را تمدید کرد؟ خیر .



دلایل هشدار به خریداران محصولات کسپرسکی : تحلیلی !!!!

- مک آفی آپدیت اشتباه ارائه داد :  عذر خواهی رسمی کرد . - به سرعت در صدد رفع مشکل برآمد . - 2 سال لایسنس کاربران را به رایگان تمدید کرد .

- سیستم تمدید لایسنس سایمنتک در آمریکا دچار مشکل شد :  به رایگان همه لایسنسهایی که دچار مشکل شده بود به ارزش حدود 10 میلیون دلار ، تمدید نمود و از کاربران عذر خواهی کرد .

- کسپرسکی بر روی نسخه های Antivirus For enterprise آپدیت اشتباه ارائه داد :

عذر خواهی نکرد . - 3 روز طول کشید تا مشکل را برطرف کند . - تمدید هم در کار نبود .

البته همان بهتر که لایسنس هایش را تمدید نکرد . هرچه زودتر کاربران از دست نرم افزارهای بی کیفیت کسپرسکی و سرو کله زدن با این شرکت روسی راحت شدند .

بسیاری از خریداران محصولات این شرکت ماهها پیش از سر رسید تاریخ لایسنسهای خود ، اقدام به خرید دیگر محصولات امنیتی نمودند .

شیوه فعالیت شرکتهای بزرگ و معتبر امنیتی نشان داده حتی در صورتی که این شرکتها بخواهند آپدیت و ثبت نرم افزارهای خود را به روی کاربرانی ایرانی مسدود کنند در ابتدای امر فقط مراجعه به وب سایت را برای کاربران ایرانی محدود می کنند و اقدام به مسدود نمودند لایسنسها و یا بروزرسانی ها نمی کنند . زیرا این شرکتها معتقد هستند باید تا مادامی که لایسنسی و محصولی از این شرکتها ، حتی بر خلاف قوانین ، در حال استفاده توسط کاربران ایرانی و یا کاربران ساکن ایران است باید خدمات آپدیت و بروزرسانی را ارائه دهد .

برای نمونه شرکت مک آفی و یا پی سی تولز به طور کلی ثبت و بروزرسانی را بر روی کاربران ساکن ایران بسته اند و تکلیف کاربران روشن است که محصولات این شرکتها در ایران قابل ثبت و آپدیت نیست .

همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که همین شرکتهایی که در حال حاضر به طور رسمی در ایران فعالیت می کنند ، یک روز از خواب بلند شوید و ببینید که نه می توانید لایسنس ثبت کنید ، نه می توانید آپدیت و بروزرسانی کنید و چه دیدید که لایسنستان نیز ممکن است بلاک شود .

آیا شرکتی در ایران وجود دارد که تضمین دهد همین چند ساعت دیگر ، شرکتی که محصولاتش را می فروشد ، ایران را تحریم فروش نکرده و ثبت و آپدیت را بر روی کاربران ایرانی نمی بندد ؟؟

فقط خدا که از آینده خبر دارد همچین تضمینی می تواند بدهد . درست است ؟

مخصوصآ که این شرکتها چندان معتبر نبوده و به هیچ تعهد اخلاقی و حرفه ای پایبند نمی باشند .

به این دسته از فروشندگان ( نمایندگان رسمی ) توصیه می کنیم به دنبال راهکارهای بهتری جهت قانع کردن کاربران و فروش محصولات و بعد از آن جلب رضایت کاربران باشند .


ولی این یک طرف سکه بود ، و اما روی دیگر سکه :

این توصیه به شرکتهایی که فروشنده محصولات شرکتهایی که به طور رسمی در ایران فعالیت می کنند نیست ، بلکه روی صحبت ما با شرکتهایی است که فروشنده محصولات شرکتهایی هستند که به طور غیر مستقیم در ایران فعالیت می کنند هستند .

درباره شرکتهایی که مدعی نمایندگی شرکتهایی می باشند که از لحاظ فروش محصول ، ایران را تحریم نموده اند باید گفت .

- این شرکتها نماینده رسمی در ایران ندارند و این موضوع را هر کاربری که کمی اطلاعات داشته باشد می داند ، پس بهتر است این فروشندگان خود را نماینده رسمی معرفی نکنند .

- حتی اگر آن شرکت ایرانی در خارج از ایران ، دفاتر خارجی داشته باشد و آن دفاتر نماینده رسمی شرکتهای تولیدکننده محصولات باشند باز قادر به ارائه Certificate نمایندگی آن دفتر یا شرکت نیستند .

  روی صحبت ما با کاربران و مدیران شبکه ای می باشد که هنگامی که قصد خرید محصولات شرکتی را دارند که در ایران تحریم فروش می باشد از فروشنده درخواست Certificate نمایندگی می کنند . ( بسیار خنده دار است ؟ )

این افراد از دسته اول ناآگاه تر و کمی هم ..... هستند .

و یک نکته مهم ، اینکه هر شرکتی فروش محصولات خود را به ایران را تحریم کرد ، این فکر که  محصولاتش خوب و با کیفیت است و خدمات پس از فروش مناسبی دارد ، فکری کاملا اشتباه است.

چند مثال بسیار ساده :

1- اگر یک محصول آنتی ویروس به دلیل کیفیت پایین باعث آلوده شدن رایانه ، موبایل و یا شبکه شما شود ، آیا سازمانهایی مانند اداره بازرگانی ، سازمان تجارت ، سازمان حمایت از مصرف کننده ، سازمان نظام صنفی رایانه ای ، شورای عالی انفورماتیک و غیره  قادر خواهند بود حتی اگر بررسی این موارد نیز در حیطه اختیارات آنها باشد باز می توانند مشکل شما را بررسی و حل کنند ؟

جواب : در این موارد فقط نماینده می تواند از کامپیوتر یا شبکه گزارش گرفته و برای شرکت تولیدکننده ارسال کند و نه کاری بیشتر ، و باید منتظر باشید تا شرکت تولیدکننده مشکل را بررسی و رفع نماید.

2- اگر شما بسته محصولی را خریداری نمودید و بعد از مراجعه به منزل و باز کردن آن مشاهده کردید که خالی است و یا حاوی لایسنس معتبر و یا کارت ثبت محصول نباشد  ، آیا شخصی ، سازمانی و یا ارگانی می تواند مشکل شما را بررسی و برطرف کند ؟ آیا حتی شرکت تولیدکننده محصول نیز می تواند کمکی به شما کند ؟


چرا آواژنگ کارت لایسنس را بیرون بسته می چسباند ؟

3- اگر از شرکتی که عضو نظام صنفی ، شورای عالی انفورماتیک و دهها سازمان و موسسه دیگر باشد و نماینده رسمی نیز باشد ، محصولی خریداری کنید و بعدآ متوجه شوید محصول جعلی و تقلبی بوده است و یا جعبه محصول خالی است ، آیا قادر هستید آن را ثابت کنید ؟ آیا می توانید مشکل خود را برطرف کنید ؟

اگر آن شرکت محصول با کیفیتی در اختیار شما قرار نداد و یا اینکه خدمات پشتیبانی مناسبی ارائه نداد آیا کسی را یارای کمک به شما است ؟

اگر نرم افزار یک شرکت مشکل داشت و به جای 2-3 روز ،  8 ماه به طول انجامید تا مشکل را برطرف کند ، آیا به کسی می توانید شکایتی کنید ؟ ( بله - فقط به خدا .)

( جالب اینکه همین شورای عالی انفورماتیک به یک نرم افزار آنتی ویروس جعلی ( ایرانی ) گواهی نامه و تائیدیه فنی ارائه داده است و خیلی از افراد ناآگاه و کاربران عادی فریب خورده و فکر می کنند که این نرم افزار یک آنتی ویروس معتبر و اصلی است . ) شید

4- آیا وجود هولوگرام " مرکز رسانه های دیجیتال " بر روی بسته محصولات نرم افزاری و آنتی ویروس نشان دهنده معتبر بودن محصول و همچنین معتبر بودن فروشنده آن محصول یا محصولات است ؟


قطعآ خیر .

وزارت فرهنگ مسئول امنیت فضای سایبر کشور شد .

با پاسخ به سوالات فوق می تواند متوجه شوید که آگاهی شما در چه سطحیست و در نهایت با آگاهی و دانش کاملتری اقدام به خرید محصولات نرم افزاری و از همه مهمتر معتبر نمائید .

اخبار مرتبط  :

نقدی بر خبر " نبرد نگهبانان دنیای دیجیتال "



واحد اطلاع رسانی شرکت دورانتاش

( برترین و معتبرترین توزیع کننده نرم افزارهای امنیتی ، آنتی ویروس و سرویسهای امنیتی و ذخیره سازی ابری در ایران )

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

www.DISNA.ir
  • دیسنا امنیت اطلاعات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی